Sinds de coronacrisis zijn heel wat mensen gaan thuiswerken. Nu is het thuiswerkadvies in verband met de coronapandemie vervallen. Het kabinet roept werkgevers toch op om met werknemers afspraken te maken om hybride werken blijvend te stimuleren. Logisch: thuiswerken zorgt voor minder uitstoot en minder volle wegen. Hoe kan je als werkgever de gewerkte tijden van de thuiswerkers nu toch goed en gemakkelijk registreren? Je blijft namelijk wettelijk verplicht een kloppende urenregistratie te voeren.
De oplossing die je met Klokin urenregistratie in huis hebt is simpel: laat de werknemers thuis in en uitklokken. Met onze urenregistratie verloopt alles gemakkelijk en efficiënt, zowel voor de managers als voor de werknemers. Niet alleen registreer je de daadwerkelijk gewerkte uren. Ook de pauze, vakantieopbouw, tijd voor tijd en bijvoorbeeld toeslagen worden juist berekend. Ook heb je via je dashboard een live overzicht wie er aan het werk zijn, wat ze doen en hoe laat ze begonnen zijn. Hoe werkt dit nu precies?
Laat mensen inklokken op hun eigen pc of laptop.
In het kloksysteem van Klokin kan je heel gemakkelijk een scherm toevoegen als klokscherm. De werknemer doet een verzoek tot koppeling vanuit de thuis situatie. Als beheerder kan je dit verzoek goedkeuren. Je kan instellen op welke afdelingen of projecten de werknemer mag inklokken en je kan pauze klokken aan- of uitzetten.
Laat mensen inklokken met hun smartphone
Ook smartphones kan je toestaan in te klokken. De werknemer doet een verzoek tot koppeling vanuit zijn telefoon. Je keurt het goed en als je wilt voer je het adres in met een straal van bv 15 meter om te verzekeren dat het klokken ook daadwerkelijk vanaf de thuis locatie plaatsvind.
Controle
In het beheer systeem zie je precies wie er ingeklokt staan en vanaf hoe laat. Je ziet ook direct waar mensen op ingeklokt staan.
Ook de eventuele managers van deze afdeling of dit project kunnen gemakkelijk bij deze informatie via hun dashboard.